Mobilní aplikace terénní péče a její výzkum

Před časem proběhl v režii naší UX designérky Evy výzkum zaměřený na testování aplikace Mobilní terénní péče, která je zároveň samostatným modulem našeho programu CYGNUS. Výzkum se realizoval s úmyslem odladit případné nedostatky a zjistit přímo u budoucích uživatelů, jak se jim s mobilní verzí bude pracovat.

Pojďme si ale nejdříve říct, co to vlastně je „terénní péče“ ve slovníku sociálních služeb? Jedná se o to, že paní pečovatelky jezdí ke klientům domů a pomáhají jim s jejich drobnými každodenními činnostmi. To vše potřebují někam zaznamenávat, a právě k tomu je určena naše aplikace.

Evu jsme požádali, aby nám popsala, jak uživatelské testování probíhalo a jak se naše Terénní péče v Mobilním CYGNUSu jevila uživatelům.

„Zdravím, díky za prostor. Moc ráda se podělím o svoje zážitky a výstupy z testu.

Na začátku bylo potřeba si vydefinovat co, kde, kdy, jak a s kým budeme chtít testovat. Vymýšlela jsem scénář testu, jednotlivé úkoly, domlouvala si kontakty, zajišťovala testovací prostředí v CYGNUSu, potřebnou techniku a také drobné dárky jako odměnu pro účastníky testu.

Když jsem měla test připravený. Požádala jsem několik kolegů z firmy, aby se zkusili vžít do role pečovatelky/e a na vlastní kůži si aplikaci vyzkoušeli. Mohla jsem tak upravit pár drobností, jako třeba lépe formulovat některý úkol, nebo jej například zkrátit. Takto připravená a s domluvenými účastníky testu jsem se vydala do dvou zařízení testovat s dohromady osmi pracovníky.

Testování probíhalo samozřejmě postupně s jednotlivými účastníky. Zaznamenávala jsem úspěšnost splnění jednotlivých úkolů, měřila čas, za který jednotlivci úkoly plnili a také získávala subjektivní pohled účastníků na používání aplikace. K poslednímu jmenovanému jsem používala pro usnadnění komunikace Product reaction cards.

Každé účastnici jsem na konci testu poděkovala a předala drobné dárečky z naší iresoftí nabídky.

Pro zpracování výsledků testu jsme s Peterem použili metodu SUM (Single Usability Metric). Dosáhli jsme výsledku 78 %, což splnilo cíl, který jsme si určili. A zároveň jsme v aplikaci identifikovali několik míst, která by bylo vhodné zlepšit. Došlo tak zejména na úpravy ikon a pár dalších drobností.

Ze samotného testování jsem měla dobrý pocit. Vždy se ráda setkávám s našimi uživateli přímo v jejich prostředí. Mám tak možnost získávat další nové poznatky, na které mohu v budoucnu navázat.“

V tomto týdnu naši UXáci už připravují úpravy modulu Řízení organizace, který je nově součástí Mobilního CYGNUSu, a který testovali s uživateli minulý týden.

Renata
Název pozice

Napiš si o IREBOOK!

Naše nejnovější vydání knížky firemní kultury obsahuje všechno, co jsme v uplynulém roce zažili.

Do IREBOOKu každoročně píšeme něco víc o nás, o naší firemní kultuře, o tom jak ji žijeme, jak spolupracujeme i o tom, co se nám díky tomu daří.

Napiš si o svůj vlastní výtisk!
Ano, čteš dobře. IREBOOK vychází pouze v tištěné podobě a my ti rádi zdarma jeden výtisk pošleme na tvoji adresu – nezapomeň nám ji připsat do formuláře. Věříme, že se ti bude líbit a těšíme se na tvoji zpětnou vazbu!

CHci Irebook!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16